Moje iskustvo sa aknama, bubuljicama, ožiljcima, flekama i problematičnom kožom

Mislim da svi negde shvatamo da smo različiti i koliko su naša iskustva, navike i stavovi drugačiji, ali isto tako shvatimo koliko smo sa nekim slični i koliko nam odgovaraju iste stvari. Ovaj post pišem da bi me čitaoci bloga bolja upoznali, ali i da bi se ljudi slični meni pronašli, da bih im eventualno pomogla i da bismo razmenili iskustva, jer moja borba sa aknama nije završena.


"U moje vreme" :), kada sam ja bila tinejdžerka, kasnih devedesetih, deca nisu imala problema sa aknama. U celoj generaciji je možda bilo dvoje-troje njih, a možda je i to mnogo. Ja nisam imala problem sa aknama. Znam da nisam imala problema sa licem, ali se sećam tu i tamo po neke bubuljice, koje nisam stiskala. Uvek sam imala odbojnost prema stiskanju bubuljica. Moji komlpleksi u vezi fizičkog izgleda su bili vezani za druge probleme :)

Prvi veći problem koji pamtim desio se kada sam imala 15 godina, na proleće, kada sam po prvi put u životu osetila pravu ljubav, ali i kada sam po prvi put videla da ljudi primećuju moje upaljeno lice i akne po obrazima. Tako mi je i skrenuta pažnja da bi nešto trebalo da preduzmem. Moja tadašnja nega se sastojala od običnog sapuna kojim sam umivala lice (istim onim kojim smo svi u kući prali ruke) i Nivea kreme, koju bi tu i tamo zamenila Becutanom. Sada dok se prisećam, sećam se još jedne kreme, Tami, ali mislim da je ona bila kupljena za moju sestru, a da sam je ja tu i tamo koristila, mazavši je tokom noći, jer je bila bela i gusta i drugačije nije moglo :)
Sećam se da sam kupila Puzzle proizvode... dobro se sećam pudera u prahu, ali mislim da sam još nešto njihovo koristila. Sve u svemu, kamuflirala sam crvenilo i brežuljke, i to je nekako prošlo, smirilo se, šta znam... mada znam da sam počela da kupujem Young Derm tečni puder.
U srednjoj školi sam imala razne faze šminkanja i nešminkanja, ali ne pamtim neke velike probleme, mada su bubuljice uvek bile prisutne.
Inače, moja koža nikada nije bila baš masna, uvek mešovita i nije se preterano mastila. Nisam nešto bila ni opterećena izgledom svog lica, i drastičnih break-outa se ni ne sećam nešto posebno, sve do svoje 24-25 godine! U međuvremenu sam postala daleko svesnija pravilne nege lica a od  kozmetike sam uglavnom koristila Avon, pa i njihove linije za problematičnu kožu, Clearskin i Clearskin Proffessional i moje lice je bilo pod kontrolom.

Prvi veći break out se javio krajem 2009/početkom 2010. kada sam se prvi put usudila da odem kod kozmetičara. Radili su mi klasičan higijenski tretman, bušili akne iglama, cedili i stavljali maske. Išla sam i na 9 laserskih tretmana koji mi ništa nisu pomogli kod fleka i ožiljaka koje sam i pre tretmana imala, mada nikada nisam stiskala bubuljice. Jedino što bih možda uradila je otkinula je prilikom umivanja. Negde na pola tretmana sam zažalila što sam uopšte i počela sa tim, ali je bilo kasno. Lice sam oporavljala tadašnjim Dr. Wolff Dercome Simplex toniranom kremom i Avon Solutions Complete Balance penom za čišćenje lica i stvar se vratila u normalu, tu i tamo bubuljica, a fleke i ožiljci ne prolaze. Međutim, prestala sam da jedem čokoladu, verujući da mi i ona izaziva haos na licu i verujem da sam bila u pravu a te odluke se pridržavam i dan danas i mnogo mi je drago jer ne osećam nikakvu potrebu za istom.

Moje lice od tada (ali i pre toga) nikada nije bilo čisto. Najviše što sam mogla da postignem je da bude glatko. Nemam problem da budem bez šminke, ali sam daleko sigurnija sa tečnim puderom.

Novembra 2013. su polako počeli novi problemi sa licem, po mom mišljenju uzrokovani stresom. Tada sam rešila da pređem na potpuno prirodnu kozmetiku, čitajući na internetu da su se mnogi tako rešili problema i da loši sastojci u kozmetici takođe mogu da stvore probleme. Moj postupak prelaženja traje i dan danas jer sam u ovoj godini rešila da isprobam sve što vidim i čujem da je nekome pomoglo, pa se tu mešaju i priroda i hemija, mada se trudim da priroda preovlada :)

Poslednji break out sam imala januara 2014. koji je trajao sve do polovine marta! Velike potkožne akne po donjem delu obraza i bradi koje se jako upale i zacrvene. Nisam ih dirala i rešila sam ih samo kozmetikom. U međuvremenu sam krenula na kurs za kozmetičara-estetičara, gde radimo sa Afrodita kozmetikom a od aparata sam radila Darsonval i elektroforezu sa ampulom vitamina C i polovinom ampule gentamicina. Do kraja kursa ću raditi samo sa gentamicinom, jer nikada nisam koristila antibiotike u borbi protiv akni. Takođe, radila sam i intoleranciju na hranu baš zbog akni pa se trudim da se i tih rezultata pridržavam maksimalno, mada sam svesna da kod mene najveću ulogu ima stres, koji me nije štedeo zadnjih par meseci :( Moja trenutna rutina je Manna sapun sa kamforom za umivanje (ujutru i uveče), Fitogal Neven krema za dan i kao podloga za šminku, Krema Jelena za noć i Veoma Zdrava Krema krema za problematičnu kožu ciljano na novu bubuljicu. Šminku skidam Mixa Optimal Tolerance micelarnom vodom samo sa očiju, a oči negujem Avon Solutions Youth Minerals kremom. Sve ovo koristim u iščekivanju La Roche Posay Effaclar rutine na koju sam se baš naložila poslednjih mesec dana, kada sam pročitala pozitivne kritike kod svih blogerki koje su je probale!

Inače, mislim da imam i genetske predispozicije za probleme sa kožom. Moji roditelji nemaju vidljivih znakova iz rane mladosti ali ja i sestra imamo iste probleme, sa tim da ona ima i gore jer ima dosta masno i nečisto lice. Mada nam uglavnom ne odgovaraju isti proizvodi!

Ove godine sam rešila da sredim svoje lice, da pokušam da nađem nešto što će mi ga očistiti od fleka i ožiljaka (možda preveliki zalogaj?) i da u potpunosti pređem na kozmetiku bez štetnih sastojaka. Mnogo toga imam na spisku stvari koje treba da testiram i probam da prosto ne znam da li će jedna godina biti dosta vremena :) ali znam da neću odustati!



Da li ima nekog sa ovakvom ili sličnom pričom?

Podelite:

13 komentara

  1. Majko Božja kao da sam ja lično pisala ovaj tekst :-)
    Jedina razlika je što su mene bubuljice i akne spopale poslednjih nekoliko godina, u tinejdž dobu i u ranim dvaddesetim nisam imala problema sa kožom. Ni sa težinom doduše možda je to usko povezano :-)??

    Pratiću tvoj blogg

    Sve najbolje želim!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav sapatnice :D
      Šta ti koristiš i šta se tebi dobro pokazalo?

      Težina može da bude razlog, pogotovo ako je dobijena svima nama dobro poznatom nezdravom ishranom :( Kod mene lično je obrnuto, ja sam od druge polovine 2008. do te famozne 2010. (januara, znači nekih godinu i po dana) smršala 10 kg samo vežbajući, tj. uvodeći vežbe u moj svakodnevni život. Preteško za osobu koja je sve radila samo da ne b vežbala, ali sam ipak uspela, mada to je druga priča. Od tog januara sam počela i zdravije da se hranim, pa sam još malo smršala :D ali to nije zaustavilo probleme sa kožom :/

      Избриши
  2. Moguće da ishrana igra veoma bitnu ulogu kada je reč o koži.
    Treba izbaciti slatkiše (pogotovo industrijske slatkiše, šećer, voćne sokove i gazirane) a takođe i žitarice(sve što sadrži gluten) i rafinisana biljna ulja (npr. rafinisano suncokretovo koje se masovno koristi u domaćinstvima)
    Mislim da je rešenje za dobro zdravlje LCHF / Paleo ishrana.
    Evo par korisnih linkova:
    http://istineilaziohrani.blogspot.com/2011/04/nepodnosljivost-glutena-uzrok-mnogih.html

    http://istineilaziohrani.blogspot.com/p/izbor-tekstova_19.html


    http://www.vitkigurman.com/2013/05/23/inflamacija/

    ОдговориИзбриши
  3. http://cavegirleats.com/wap-me-pretty/

    ОдговориИзбриши
  4. http://beautystuffbyana.blogspot.com/2013/08/lista-najboljih-krema-protiv-bubuljica.html

    ОдговориИзбриши
  5. http://www.dermatim.net/rs/news/49/Akne-kod-adolescenata-i-u-pubertetu

    http://www.dermatim.net/rs/webpage/laser-akne

    ОдговориИзбриши
  6. Evo još jedan zanimljiv link
    http://www.dermatim.net/rs/news/detail/48/O-kremama-za-negu-koe-lica

    ОдговориИзбриши
  7. Ne znam vredi li ovo:
    http://uspesnazena.prirodnilek.org/akne.html

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš imam podeljeno mišljenje, nije da uliva kredibilitet cela ova stranica (da ne govorim o glasu u videu, za koji ne znam ni da li je muško, žensko ili robot?!?) ali ću nastaviti da se informišem o ovom proizvodu. Hvala ti :)

      Избриши
  8. http://www.totalbeauty.com/content/slideshows/adult-cystic-acne-140404/page13

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Iščitala sam celu njenu priču i zaista se pronašla u dosta opisanih situacija :) Po prvi put sam čula za vezu riblje ulje - akne, pa ću to prvom prilikom probati! Hvala!

      Избриши