Blogerska bruka tj. koliko verovati blogerkama?


Danas sam dobila ovaj video i imala transfer blama 3-4 minuta, koliko i traje. Ko ne zna, tokom milanske nedelje mode, koja je održana pre par nedelja, neko se dosetio da razne blogere i stiliste pita za mišljenje o dizajnerima i kolekcijama koje su prikazane, odnosno neprikazane?! Prodata su im imena dizajnera kao što su Qaboos bin Said, Keiichiro Kimura, Jim Carrol, Tom Fazio i Anton Krupicka.
I svi oni, željni pažnje i popularnosti, lupetaju kako je sve sjajno, genijalno, divno. Bruka i sramota!

A ko zna da li bismo mi za to saznali da u videu nije i naša najpoznatija blogerka Zorana koja tu u više navrata (odnosno na svako pitanje, o svakoj ličnosti i sl.) govori da je oduševljena i da je sve sjajno. Akcenat stavljam na to da je ona naša najpoznatija blogerka koju verovatno prate mnogi i mnogi i čija reč nešto znači. Ona je profesionalna blogerka o kojoj novine pišu i da zarađuje do 5000 evra mesečno.

Gledajući tako ovaj video, crveneći i pitajući se "Zašto?" počinjem da razmišljam šta je kod svih njih ubilo ličnost? Zašto oni nemaju dovoljno karaktera da kažu "Ne znam o čemu pričate", "Ne poznajem tog dizajnera", "Nisam čuo/čula za tako nešto". Od straha da ne pokažu da ne znaju, oni pokažu koliko ne znaju. I srozaju svoje ime i svoj kredibilitet koje sigurno nisu tako lako stekli. Žalosno.

A onda sledi neizbežno pitanje: kako verovati blogerki? Ok, nije kao da će njena preporuka (ili bilo koje od nas) da ti upropasti život, ali koja je poenta? Da li je blogerka sve manje iskrenija što je popularnija? Da li se prodaje, što bi se reklo u internet žargonu? Zašto rizikuje?

Pa sva ta pitanja postavljam i svim blogokoleginicama. Lako je posle bitke biti general, ali me interesuje vaše mišljenje.


Podelite:

8 komentara

  1. Užasno dobar post!
    Mislim da nije problem što gluposti pričaju blogerice, nego je sramota što gluposti pričaju te cure sa svojim imenom i prezimenom! Ne znam da li me razumiješ? U svakom poslu, pa tako i u bloganju, prvo je važno kakav si čovjek. Ljudi znaju biti zločesti, ljubomorni, željni slave, medijske pažnje.....nije bitno koje su profesije. Ja imam puno više godina od svih vas, profa sam po struci, redovito mi se događa da kada me ljudi upoznaju kažu "Pa ti uopće ne ličiš na profu!" Vidiš kakve predrasude o ljudima na osnovi njihove profesije ljudi imaju!
    Da skratim, bloganje je "posao" kojem ljudi prilaze iz više razloga: neki iz hobija, ljubavi prema kozmetici, a drugi jer se nadaju da će na taj način sebe promovirati, da će im se možda otvoriti neki drugi poslovi vezani za kozmetiku, modu, medije....
    Znači, ja se kao blogerica ne sramim zato što se Zorana ili neka druga blogokolegica osramotila i pokazala svoje neznanje! Ja se sramim samo za svoje postupke!
    Ne može se sve blogerice staviti u isti koš!
    E, sada, koliko vjerovati blogericama? To će čitatelji sami najbolje procijeniti, kao što sam i ja procijenila dok sam bila samo čitatelj!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eh te predrasude! :)
      U pravu si da se treba sramiti samo za svoje postupke i da ne treba generalizovati, ali ne znam koliko je to zaista moguće :/

      Избриши
  2. Samo 2 devojke su rekle da nisu čule ostali su se svi isprovaljivali.Smešni su!Pa i ti njihovi modni stilovi,kao ako si otkačen onda imaš stil inače ništa.A ovo što se desilo je kao kada studenti odu na praksu pa hoće da ostave dobar utisak i svi se slažu,niko ne sme da kaže da ne zna.Inače veći novac možeš da zaradiš (skoro uvek) uz podršku nekog ili nekih,koji ti i kroje život,a ti kako se prilagodiš.
    Ne verujem da bi se meni desilo to,mislim na prodaju,jer imam previše jak karakter i ne volim da mi drugi određuju,tako da bi suma i cela ponuda morala da bude neverovatna da bih prihvatila tako sebe da( u nedostatku bolje reči) srozam.
    Izvini zbog dužine,ali ovo nije moglo u dve reči. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Stil je takav da bi bili primećeni, da bi se izdvojili iz mase. Neki i po svaku cenu :)

      A što se karaktera tiče, tako i treba, mi smo ništa bez karaktera!

      Избриши
  3. Zanimljiv post. Ja se blogovanjem bavim relativno kratko i prije nego što je jedna od mojih prijateljica podijelila sa mnom informaciju da se bavi pisanjem beauty bloga, nisam imao pojma koliko zapravo mnogo takvih blogova postoji. Znao sam za Zoranu i još jednu ili dvije djevojke, ali isključivo zbog toga što postavljaju video klipove na youtube. Što se tiče spornog videa iz Milana, ne znam kako bih odreagovao da se nađem u sličnoj poziciji. Doduše, pouzdano ne bih izražavao ovako entuzijastično oduševljenje nečime za što nikad u životu nisam čuo. Mislim da je tu njena najveća greška. Vjerujem da se niko ne želi osramotiti na televiziji neznanjem, ali eto, ovaj put se kao što si rekla desilo to da su baš u želji da prikriju neznanje pokazali svoje neznanje u punom sjaju.
    Što se tiče samih blogerki i koliko im vjerovati, složio bih se sa Marijanom da je to individualna stvar i da zavisi prije svega od karaktera osobe koja piše blog. Postavlja se pitanje za koju cijenu je blogerka spremna da se proda. Listajući blogove, više iz želje da upoznam način na koji pojedinci bloguju, a manje jer me zanimaju kozmetičke preporuke, došao sam do spoznaje da veliki broj blogerki redovno dobija pakete kozmetičkih kuća kako bi testirale date proizvode i napisale recenziju, što je odličan vid propagande proizvođača za jako nisku cijenu. Znam da stvari funkcionišu na tom principu, ali moram priznati da sam u startu skeptičan prema preporukama proizvoda koji su stigli na "testiranje". Tu u startu nema objektivnog mišljenja. Zašto? Zato što vjerujem da svaka iole mudra blogerka neće sebi dozvoliti da napljuje čak i loš proizvod, jer od recenzije zavise buduće pošiljke. Ok, ovaj proizvod im ne valja, ali neki koje su slali su bili odlični, pa zašto bi ona sebi zavrnula slavinu? Napisaće diplomatsko mišljenje ako joj se nešto ne dopada, a za ono što joj se dopada nahvaliće preko svake mjere. Ne kažem da su sve blogerke iste, ali mislim da većina rezonuje baš ovako.
    Vratiću se na temu Zorane, za koju vidim da je okarakterisana kao neki modni autoritet. Nije uopšte problem u Zorani kao Zorani, nego u ljudima koji su joj ni krivoj, ni dužnoj dali toliki kredibilitet. Njena popularnost je imala svoju cijenu, i to po mom mišljenju visoku, a ona se zove prodaja intime. Djevojka je svoj privatni život stavila na tacnu i okačila na youtube i zbog toga se i probila. To je dakako ne čini većim ekspertom za bilo šta (osim možda samopromociju) od bilo koje druge blogerke. Jednostavno, Zorana je najdostupnija svima kroz youtube.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da si u potpunosti u pravu i nagnao si me da razmišljam i u drugim pravcima :) Pa imam još jedno pitanje:
      - Da li blogerka sa kredibilitetom nikada ne treba da prihvati besplatno testiranje proizvoda? Tj. da li će tako postati blogerka sa kredibilitetom?

      Što se prodavanja intime tiče, sve si rekao i mislim da tu nema ko šta da zameri ili doda!

      Избриши
    2. Da bih ti odgovorio na dato pitanje, moramo prvo raščistiti dvije stvari. Prva - šta se smatra pod blogerkom sa kredibilitetom i druga - razlog zbog kojih blogerka vodi blog. Ja recimo blogerku sa kredibilitetom vidim kao djevojku koja je na blogerskoj sceni prisutna duže vrijeme, čiji je sadržaj bloga kvalitetan, informativan i inovativan, i koja ima signifikantan broj pratilaca. Nisam dublje studirao pojedinačne blogove, ali vidim da se većina vrti oko istog i koristi isti šablon pisanja i recenzije. U moru blogerki se teško istaći i steći taj nazovimo kredibilitet. Njega obično imaju one koje su kod nas bile pioniri modnog blogovanja, kao što je Zorana. To je ista stvar kao na twitteru. Oni koji su prvi došli, pokupili su i najveći broj pratilaca, pa je novim ljudima koji su možda i zanimljiviji daleko teže steći status kakav imaju ovi prvi. Nego, da se vratim na blogerke. Blogerka s kredibilitetom se ne postaje preko noći. Da bi se došlo do tog statusa, neophodno je dosta vremena, pisanja, kreativnosti i ko zna još čega. E, sad, na tom evolutivnom putu blogerka će se u jednom momentu suočiti sa ponudama određenih kompanija za saradnju. Postavlja se pitanje koliko je ona spremna da ide daleko i kakvi su njeni motivi, što nas dovodi do stavke broj dva, a to je zašto ona piše blog. Vjerujem da će 99% blogerki prihvatiti saradnju, jer zašto i ne bi. Ne vidim ništa loše u tome da dobiješ besplatno proizvode i napišeš šta misliš o njima. E, tu se dešava onaj prelomni momenat. Blogerka koja svoj posao radi iz čiste ljubavi i koja je finansijski dobro situirana, napisaće iskreno svoje mišljenje. Ali takvih blogerki je malo. Većina blogerki su srednjoškolke i studentkinje koje nemaju vlastite izvore prihoda, a znamo svi koliko kozmetika za jednu prosječnu ženu košta. I onda vjerujem da će se dosta djevojaka "prodati" kozmetičkim kućama iz bojazni da ovi ne prekinu s njima saradnju zbog negativne recenzije. Pod tim mislim da će u recenzijama ublažiti ono što im se ne sviđa, dajući diplomatski odgovor tipa "proizvod nije loš, ali mom tipu kože/kose ne odgovara, ali svakako to nije razlog da ne pokušate s upotrebom". Za one proizvode koji im se dopadaju, odahnuće jer ne moraju ići protiv sebe i na sva usta ih ishvaliti. One blogerke koje se ovim poslom bave radi besplatne kozmetike ili potencijalne zarade biće u najvećoj mjeri u iskušenju da posrnu na putu ka izgradnji kredibiliteta.
      Vjerovatno sam nešto zaboravio reći ili dopisati, ali kad kucam ovako dug komentar, izgubim nit. :)

      Избриши
    3. Hvala ti na iscrpnom i odličnom komentaru (komentarima) :)
      Ako si zaboravio i setiš se, slobodno dodaj :)

      Избриши