Ivić Vutreks sapun za problematičnu kožu sa konopljom


Da li sam ja pronašla ovaj sapun, ili je on mene, pitanje je sad! Pre dva/tri meseca, kada je moje lice i dalje bilo pod aknama, tražila sam nešto novo i nešto sa nekom BHA kiselinom. Naravno, bez štetnih sastojaka. I vrlo brzo sam odlučila da naručim Ivić Facemaster stik jer mi je tog jutra u inbox e-maila stigla ponuda sa sajta supercena.rs za Ivić Antiakne set, koji se sastoji od pomenutog Facemastera i sapuna za jeftine pare. A onda su počeli problemi.

Nakon moje uplate u banci kontaktirala sam proizvođača preko maila na koji mi nisu odgovarali, onda na facebooku gde se ponovila ista priča. Posle nedelju dana sam se obratila Superceni koji su mi dali neki kontakt telefon. Nakon mog objašnjenja da sam iz Niša i da bih iskoristila mogućnost slanja kurirskom službom, obećali su mi da će paket stići za dan/dva. Kada se to nije desilo, pozvala sam ih opet, da bi mi rekli da su zaboravili (!?) i da će mi prvom prilikom poslati paket.

I paket je stigao, ali to je bilo nešto sasvim drugo i nešto što nisam naručila! Canabica set!


Sapun, krema za lice i balzam za usne na bazi ulja konoplje. Kako sam ja moje akne uz pomoć nečeg drugog već rešila za te dve nedelje koliko sam čekala da mi se jave i pošalju paket, rešila sam da ne reklamiram proizvode i ipak ih isprobam jer sam računala da ne mogu da škode. Mnoge strane blogerke se kunu u ulje konoplje što se akni tiče, tako da sam bila uzbuđena da probam nešto sa tim sastojkom.


Malo je glupo što je sapun neobeležen i što se stigao u ovakvom plastičnom pakovanju, bez ijedne deklaracije! Na Ivićevom sajtu sam se malo informisala i saznala da ima 100 g i da košta 420 dinara. Inače, Ivić kozmetika se uglavnom bazira pčelnjim proizvodima i radi se ručno. U pitanju je jedna mala proizvodnja iz Sokobanje. Kako sam videla na sajtu, sastav ovog sapuna je sledeći:

 maslinovo i palmino ulje, izdanci, protein i ulje semena industrijske konoplje, orahov list, ekstrakt koprive i menta.

Malo sam se razočarala jer meni ne odgovaraju sapuni od maslinovog i palminog ulja, ali sam rešila da ga ipak isprobam.


Ono što mi se nikako nije svidelo je miris jer je baš zagušljiv i ne miriše ni na šta lepo i prirodno, a ponajmanje na mentu. Moram da priznam da sam počela malo da paničim da nije sapun malo užegao ili nešto slično!
Naravno, kod korišćenja mi nikako nije odgovarala ta famozna slaba pena od maslinovog ulja, to besomučno prevrtanje sapuna pod mlazom vode u nadi da će malo više zapeniti. Koristila sam ga ujutru i uveče, i već trećeg dana sam primetila da mi nikako ne odgovara, kada mi se ponovo, posle mesec, mesec i po dana, upalila bubuljica! Četvrtog dana se još više upalila i tada sam shvatila da je krivac sapun jer sam samo njega promenila. Kod sebe sam imala Zeljković sapune koje sam dobila od Ive sa Prirodne kozmetike, i tako sam prestala da koristim ovaj Vutreks :)
Ne treba da spominjem da je situacija bila bolja? ;)

Moj zaključak za sve koji boluju od akni: ne koristite sapune koji kao glavni sastojak imaju maslinovo ulje! Slabi su čak i ovi sa palminim i suncokretovim, ali su za nijansu bolji od maslinovog. Najbolji su oni koji kao glavni sastojak imaju kokosovo ulje! Bar meni! Evo već godinu dana proučavam kako moje lice reaguje na ta saponifikovana ulja u sapunima, i ovo stvarno sa sigurnoću mogu da kažem. Mislim da je stvar u tome što kokosovo mnogo bolje čisti lice i to nekako na duže staze. Govorim laički i ono što sam ja zapazila, ali me baš interesuje mišljenje ljudi koji se u to razumeju, kao što je Maja sa Diva Soap bloga a pozvani su da prokomentarišu i svi ostali koji su primetili nešto po tom pitanju ili se razumeju!

Podelite:

15 komentara

  1. Sapuni od kokosovog ulja se koriste za ručno pranje veša i skidanje fleka. Čula sam da muškarci njim peru kosu, ne lepi i dobro tretira perut.Daje odličnu penu ali i odlično isušuje. Kokosovo ulje je uobičajeno u recepturama za masnu i normalnu kozu ali do 20 procenata. Videla sam i sapun za bebe od kokosovog ulja i si putera, što me jako čudi. Ja koristim sapune bez kokosa

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam to znala, hvala! A zašto ne bi trebalo bebi sapun da sadrži i ši puter?

      Избриши
  2. Baš su postali neprofesionalni, jako mi je krivo što si imala takvo iskustvo :( pogotovo što sam ja imala vrlo pozitivne utiske i preporučila ih na svom blogu. Nadam se da će ti makar Kanabelo i Sativa biti bolji : /

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam :/ I ja se nadam, mada se za Kanabelo i ne plašim :)

      Избриши
  3. Zdravo Ana,
    vidim 'prozvala' si me ,pa evo mog mišljenja.
    Kao prvo, ne mogu stvarno da komentarišem sapune sa ovakvim sastavom, oni su po svom sastavu prosto inferiorni u odnosu na ono što sam navikla da viđam i koristim.
    Sapun od 100% maslinovog ulja zaista važi za najnežniji i preporučuje se bebama i osobama sa izuzetno osetljivom kožom. Tvojoj koži, sklonoj aknama, treba isti pristup kao i osetljivoj. Njoj ne trebaju agresivna sredstva i sapuni,koji će isušivati kožu, jer će ona tako još više stvarati sebum. Maslinov sapun,ili onaj u kome preovlađuje maslinovo ulje, je istina, sav ljigav, sluzav i lako se prepoznaje. Nekome smeta taj nedostatak pene, nekome ne, neko ih obožava, dok drugi ne mogu da ih podensu. I ja spadam u te koji ih ne vole, no to ne znači da su loši.
    Ni u jednom sapunu ne dominira kokosovo ulje. Ono daje penu, ali isto tako i čisti kožu. Sapuni sa prevelikim procentom kokosovog ulja bi bili previše isušujući za bilo koju kožu, ma kakva da je. Tačno je da se pravi sapun (ili prašak) za veš i fleke od kokosovog ulja, baš zbog njegove moći čišćenja. Doduše, postoji i izuzetak, a to je da sapun za kožu može da se napravi i od 80,90 ili 100% kokosovog ulja i da ne bude isušujuć,ali neću sad o tome. Procenat od 20% nit je ograničavajući, niti važi kao pravilo.
    Palmino ulje sapunu daje pre svega, čvrstinu, a potpomaže penu. No, u slučaju da nema ulja koje pravi penu,i drugih ulja sa kojima deluje u sinergiji, ovo ulje je ,sem čvrstine, prilično beznačajno za kvalitet sapuna.
    Sojino i suncokretovo ulje su dobra ulja po sastavu, no kratkog roka trajanja i ako ih ima mnogo, sapun će ubrzo početi da dobija narandžaste mrlje i da miriše loše. Nikako se ne preproučuju kao noseća ulja.
    U proizvode za bebe se ne preporučuju ulja koja su od orašastih proizvoda, tj. nuts, i to zbog alergija. To važi za novorođenčad, dok kod dece sa zdravom kožom, ta ograničenja nestaju.
    Mislim da sam ti odgovorila na mnoga i postavljena i nepostavljena pitanja.

    I znaš šta? Mislim da je vreme da probaš neki 'Diva' sapun'!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja Majo, hvala ti što uvek odvojiš svoje vreme i stvarno mi razjasniš mnoge stvari! Obožavam te! :*
      Ja mislim da je odavno vreme da probam neki Diva sapun, ali kada sam poslednji put gledala ponudu na Artijani bilo ih je samo četiri i nijedan za lice, a tada sam bila sva u temi lice :D

      Избриши
    2. Na Artijani su samo neki od sapuna. Pošto treba da dodjem za neki dan, javiću ti se mejlom.
      I da se zna, pošto sam ti ja predložila, ne očekujem recenziju, niti novac, želim samo da probaš.

      Избриши
    3. Osećam se neverovatno počastvovano!!! Dogovorićemo se! :*

      Избриши
  4. Si puter ne smeta u sapunu, naprotiv. Kokos je ono što iritira kožu, odnosno miristinska kiselina u njemu, tako da bez obzira na procenat nesaponifikovanog ulja u sapunu , ova cinjenica ostaje. Recepture koje sadrže više od 15 procenata kokosa su potencijalno iritirajuce. Veoma volim sapun od čistog maslinovog ulja ali je za upotrebu posle pola godine od izrade. Koristim sapun od maslinovog , palminog ulja i si putera koji slabo peni ali je nežan za kožu. Lice ne perem sapunom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš bih volela da znam Vaše ime, da bi znala kome se obraćam, no kako želite. Sapun od 100% kokosovog ulja nisam pravila (niti planiram), ali poznajem ljude širom sveta koji ga prave. Zato, sa 80% kokosa, jesam i to,moglo bi se reći, redovno. Kada se u ostalih 20% koriste visoko kondicionirajuća ulja, i uz odredjen procenat nesaponifikovanih ulja, taj sapun je odličan. Lično imam vrlo pozitivno iskustvo,kao i pojedine osobe koje ga smatraju svojim omiljenim sapunom. Ja ovaj sapun uvek pravim sa solju, tzv. slani sapun i koristim tokom celog leta i to samo za lice. Nikad mi nije bio ni iritirajuć, ni isušivački.

      Избриши
    2. I meni zaista mnogo više odgovaraju sapuni koji kao prvi INCI sastojak imaju kokosovo ulje. Mene jeste isušivao dosta dugo, ali sada više ne, čak mogu i bez kreme za lice tokom dana!
      Biće da je ovo još jedna "kako kome" stvar :)

      Избриши
  5. Ja ne mogu da se "ubacim" u ovu raspravu jer nisam kompetentna :).
    Koristila sam Ivic jodni sapun koji je namjenjen aknama po tijelu (ledja npr.)jer imam veliki problem s tim. Nije mi nesto narocito pomogao iako sam bila strpljiva i potpuno ga potrosila.
    Voljela bih kada bi Maja iz Dive "nabacila" neki savjet ako ima za mene, mada je ovo stari post i sigurno ga nece procitati.
    Ali eto, ako bilo ko ima nek savjet neka prokomentarise :).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja nemam akne po telu i uopšte ne znam koliko se odnosno da li se one razlikuju od ovih na licu?

      Избриши
  6. Eeee, to ti je muka posebna! Ja ih imam po ledjima, i em sto ne mogu lijepo da dohvatim taj dio :/, em sto ne znam ni cime da ih tretiram da nestanu!
    Zato sam i nameracila onaj Sofi sapun sa crnim ugljem :)!
    Ima i Siberica i diiiiivno mirisu a izgledaju kao loptice od plastelina, ali su mi stvarno skupi iako su bili na popustu sad oko 400 din.
    More mi ih jedino iscisti dobro.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam koliko su tu učinkovita ona pomoćna sredstva u vidu onih četki za leđa i raznih lufica? Lakše ćeš dopreti ali možda mogu povrediti akne i napraviti veću infekciju?
      Zovi muža upomoć! :)

      Избриши